Piscines Municipals Manresa
Inicio   »  Todas las noticias   »  2020-04-06

Servei de nutrició

Què menjar durant la quarantena?


Sembla que el temps que passarem a casa serà més llarg del que esperàvem. El fet de saber que no podem sortir al carrer a fer la nostra rutina diària, sumat de l’ansietat que produeix estar tancat, ens pot portar a menjar d’una manera desequilibrada. Per aquest motiu, us proposem una sèrie de consells per a no descuidar la vostra alimentació.

 

Ajustar les necessitats energètiques

 

El fet de romandre a casa fa que gastem menys energia i és per això que hem d’adaptar les quantitats que mengem a la nostra activitat física diària.

N’hi ha prou disminuint una mica la quantitat d’hidrats als que estem acostumats.

Això vol dir què no hem de prendre hidrats? En absolut. Els hidrats són necessaris pel nostre funcionament, són la nostra benzina i per tant, en major o menor mesura els necessitem pel nostre desenvolupament diari. Així doncs, evita els hidrats per la nit ja que no ens necessitaràs i augmenta la quantitat de proteïna, combinada amb un bon plat de verdura.

 

Crea una rutina alimentària

 

Durant aquests dies d’estar a casa, el més importat serà marcar-nos uns horaris per a mantenir-nos ocupats tot el dia. De la mateixa manera que tenim una rutina de feina, entrenament, etc.

Serà de vital importància crear un pla alimentari per a realitzar els àpats i puguem repetir-ho dia a dia, respectant els horaris que t’hagis marcat. D’aquesta manera evitarem picar entre hores.

És important menjar unes 4 ó 5 vegades al dia ja que et mantindràs saciat més temps.

 

Evita els plats precuinats i ultraprocessats.

 

Si hi ha una cosa que ara disposem és temps. Aprofita’l per a cuinar i crear receptes sanes, saludables i senzilles.

És el moment d’aplicar alternatives noves d’alimentació amb aliments rics en nutrients i deixar de banda els ultraprocessats.

Vigila la quantitat de sucre que prens i sobretot, oblida’t de les begudes ensucrades. Opta pel cafè, tè, infusions, batuts de fruites naturals, etc.

Des del servei de nutrició us anirem donant petits consells i receptes d’idees d’snacks saludables per menjar a mig mati o per berenar i així evitar picar entre hores.
#lespiscinesacasateva #alimentacionsaludable #menjasa #piscinesmanresa